Przejdź do treści głównej

Ludzie sektora: Sergiusz Trzeciak

autor(ka): Marta Chowaniec
2009-06-04, 13:49
archiwalne
Zależy mu, żeby znajdować młode zdolne osoby, które nie boją się słowa „polityka”, nie reagują na nie alergicznie, bo chcą tę politykę zmieniać.

Czym się zajmuje
Prowadzi Fundację Edukacji Polityczno-Ekonomicznej Politikos. Jej celem jest kształcenie młodych osób, które chcą być aktywne społecznie bądź politycznie. – Zależy nam na wyłanianiu prawdziwych talentów. Chcemy dostarczać im narzędzi rozwoju niezależnie od reprezentowanych poglądów politycznych – podkreśla.

Prowadzi również zajęcia z marketingu politycznego w Collegium Civitas oraz jest komentatorem politycznym w mediach. 
Dlaczego to robi
– Moją osobistą misją jest pomoc osobom działającym publicznie tak, aby wykonywały swoją pracę w sposób skuteczny i profesjonalny. Bardzo zależy mi na tym, by polska polityka stała się bardziej merytoryczna. By osoby, które chcą działać w przestrzeni publicznej, były do tego lepiej przygotowane, by wiedziały, na czym polega funkcjonowanie gospodarki wolnorynkowej, administracji publicznej, samorządu terytorialnego i Unii Europejskiej – opowiada. 
Ma trzy rodzaje doświadczeń, które są pomocne w działalności Fundacji. Pierwszy:  konsulting polityczny. Od kilkunastu lat jest konsultantem politycznym, trenerem przygotowującym partie polityczne i kandydatów startujących w wyborach. Wie, jak funkcjonują środowiska samorządowe i polityczne. 
Drugi rodzaj działalności: zarządzanie organizacjami. Tworzył od podstaw Instytut Sobieskiego. Po dwóch latach postanowił zająć się czymś, co bardziej odpowiada jego zainteresowaniom związanym z komunikacją społeczną oraz polityczną. I zaangażował się w organizację Fundacji Politikos.
Trzeci rodzaj działalności to praca akademicka, zarówno w kraju, jak i za granicą. W tej chwili prowadzi w Collegium Civitas wykłady z marketingu i reklamy politycznej. Dzięki temu stale przebywa w środowisku, które stanowi również grupę docelową Fundacji.
Największy sukces
Jest zdania, że sukcesem można nazwać coś naprawdę wielkiego i wymiernego. Na to trzeba poczekać kilka lat. Pewnym sukcesem jest jednak przygotowanie koncepcji działalności Fundacji i zainteresowanie tym projektem różnych środowisk. 
Jego osobisty sukces to zdobywanie wykształcenia i doświadczeń w różnych dziedzinach oraz wykorzystanie ich w prowadzonej działalności a także – możliwość pogodzenia własnych zainteresowań naukowych i praktycznej pracy, która daje mu olbrzymią satysfakcję. 
Największa porażka
Chwilowe spowolnienie realizowanych projektów. 
Co lubi
Wyzwania oraz pomoc osobom, które mają duży potencjał. – Wielu zniechęca się do działalności publicznej, dlatego że mają inne możliwości, lepsze perspektywy na rynku pracy. – tłumaczy. – Biznes zapewnia im nieporównywalnie lepsze warunki finansowe. Gdyby takie osoby zatrzymać, polityka i szerzej sektor publiczny wiele by na tym skorzystały. 
Lubi też tworzyć i budować zespoły, przygotowywać koncepcje projektów oraz pracę, która jest kreatywna. 
Plany na przyszłość
Rozwój organizacji i programów, docieranie do różnych środowisk społecznych i politycznych. - Jesteśmy nastawieni na współpracę – podkreśla. 
 
Dr Sergiusz Trzeciak – prawnik, politolog, konsultant polityczny i trener. Prezes Fundacji Edukacji Polityczno-Ekonomicznej Politikos. Wykładowca marketingu i reklamy politycznej w Collegium Civitas. Ekspert w projektach międzynarodowych dotyczących komunikacji politycznej i wyborów, współpracujący m.in. z OBWE. Komentator z zakresu komunikacji politycznej oraz polityki w prasie, radiu i telewizji. W latach 2006-2008 Prezes Instytutu Sobieskiego w Warszawie. 
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu w Poznaniu oraz Wydziału Prawa Uniwersytetu Środkowoeuropejskiego w Budapeszcie. W latach 2000/2001 stypendysta British Council w St. Antony’s College na Uniwersytecie w Oksfordzie. W 2006 roku obronił doktorat na London School of Economics, gdzie prowadził również seminaria ze studentami. 
W latach 2001-2003 wykładowca w Szkole dla Młodych Liderów Społecznych i Politycznych. Autor książek „Strategie kampanii wyborczej”, „Jak wygrać wybory samorządowe?” oraz „Kampania wyborcza – strategia sukcesu”.
Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 0 0

Skomentuj

KOMENTARZE

  • :) ~piotrekk 17.12.2009, 10:52 Ciekawa sylwetka. Powodzenia w realizacji celów. ODPOWIEDZ

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • demokracja
  • organizacje w polityce
  • współpraca z biznesem
  • współpraca z uczelniami